FANDOM

Chaos Sky Ritual Dragon
カオス・スカイ・リチューアル・ドラゴン
Back-EN
Japan-flag Romaji Kaosu Sukai Richūaru Doragon
Attribute DARK DARK
Type(s) [ Dragon/Ritual/Effect ]
Level 7 Level2Level2Level2Level2Level2Level2Level2
ATK / DEF 2800 / 2000
Ritual Card "Chaos Vault Ritual"
Lore
You can Ritual Summon this card using "Chaos Vault Ritual". The attribute of this card is also treated as LIGHT. You can banish any monster destroyed by battle with this card. If this card is in your hand: you can shuffle it into the Deck, then add 1 Ritual Spell Card from your Deck to your hand. If this card is Ritual Summoned: you can destroy all Special Summoned monsters your opponent controls. Once per turn, you can activate any of these effects. ● Target 1 Level 5 or higher monster on your opponent's field or Graveyard: banish that target face-up. ● Tribute 1 DARK or LIGHT monster you control: banish 1 random monster from your opponent's Extra Deck, face-down.
Japanese lore
「カオスボールトの儀式」により降臨。このカードの属性は「光」としても扱う。できるこのカードがモンスターゾーンに存在する限り、このカードが戦闘で破壊したモンスターは除外される。①:このカードが手札に存在する場合、選択したモンスターをデッキに戻す事ができる、その後自分はデッキから儀式魔法カード1枚を手札に加える。②:このカードが儀式召喚に成功した場合に発動できる。相手フィールドの特殊召喚されたモンスターを全て破壊できる。③:初度このカードの①②の効果は1ターンに1度、いずれか1つしか使用できない。①:フィールドまたは墓地からのモンスター1体を対象として発動できる。そのモンスターを除外する。②:自分フィールド上に存在するダークまたは光モンスター1体をリリースする事で、「魔海城アイガイオン」の①②の効果はそれぞれ1ターンに1度しか使用できず、相手ターンでも発動できる。①:相手のエクストラデッキから裏側表示のモンスターをランダムに1体除外する。このカードの攻撃力は除外したモンスターの攻撃力と同じになる。
GalleryRulingsErrataArtworksTipsTriviaAppearancesNamesLores